Akay Kavşağı Ne Olacak
Ankara'nın en büyük sorunlarından birisi hemen hemen her büyük şehirde olduğu gibi trafiktir. Bu sorunu çözmek için yıllardır bir çok farklı yöntem uygulana gelmiş olmasına rağmen, en gelişmiş ülkelerin, en modern şehirleri bile bu sorunu çözememiştir.Bizdeki durumda dünyadan çok farklı değildir. Trafik yoğunluğu, her geçen gün artmaktadır. Bunda, nüfus artışı ve bu nüfus'un şehirlerde yoğunlaşması, hızla artan refah sonucu araç sayısındaki artış, zamanında siyasi rantlar karşılığı şehirciliğin göz ardı edilmiş olması ve daha pek çok sebep etkendir.
Çözüm için yapılabiecekler ise mevcut yolları mümkün olduğu takdirde ıslah etmek, tıkanan noktaları alt ve üst geçitler ile by-pas etmek, alternatif yollar açmak, toplu taşımayı yaygınlaştırmak gibi bir çok madde peş peşe sıralanabilir. Ülkemizde bunlardan Mevcut yolları ıslah etmek ve tıkanan noktaları rahatlatmak için alınan tedbirler maalesef şehirciliğe aykırı diye dava edilerek önü kesiliyor ve uygulanamıyor. Şehircilik konusunda hassas davranan çevreler maalesef ki Türkiye gecekondulaştırılırken, plansız, programsız şehirleştirilirken bu hassasiyeti göstermemişlerdir.
Şu anda şehircilik kadar önemli olan hatta ondan daha da önemli olan şey, hava krililiğidir. (Ozon'a olan etkisi artık herkes tarafından biliniyor ve kabul ediliyor) Trafikte fazladan bekleyen araçların atmosfere yaydığı zararlı gaz miktarı ve şehre verdiği zarar, şehrin görünüşünden daha önemli değil mi? Bu gazlar o büyük şehirleri yaşanmaz hale getirmiyor mu? Kömür yakılmasına "haklı olarak" karşı olan zihniyet neden bu araçların trafikte beklediği her saniye yaydığı gazın kömürden daha tehlikeli olduğunu söylemiyor.
Çevreye olan zararlı etkisi kadar insanların sağlığına olan zararları da araştırmalara konu olan trafik sıkışıklığı, kavgalara ve cinnetlere yol açmakta (saçma sebeplerden dolayı işlenen trafik cinayetlerine neden olamkta) insanlar trafikte çok fazla zaman kaybetmekte, ülke ekonomisi ciddi zararlara uğramakta, bu ve benzeri zararlar sıralanarak devam ettirilebilir.
Aynı şekilde bu çözümlere karşı olanlar, bu tür çözümlerin geçici olduğunu, sorunları çözmediğini söyleyecek, toplu taşıma sistemleri çoğaltılsın diyecekler. Bu görüşü savunanların haklı oldukları noktalarda var, ama, neticede dikkat edilmesi gereken şey, dünyada toplu taşımacılığın en çok geliştiği ülke ve şehirlerde bile çok ciddi trafik sıkışıklığı yaşanmaya devam etmekte.
Sonuç olarak ben Akay Kavşağı'nın kapatılmasını ve sonuçlarının halk tarafından yaşanarak görülmesini istiyorum. Ne kadar anlatırsanız anlatın insanlar yaşayarak öğreniyor. Mevcut çözümlere karşı olanlarda lütfen alternatif çözümleri devreye sokmak için adım atsınlar.
Hiç yorum yok:
Yorum Gönder