20 Temmuz 2009

Ankara'da Taksilerden Gece Tarifesi Kalkacakmış

Son günlerde medyaya yansıyan bir haber ilgimi çekti. Ankara'da taksilerdki gece tarifesi kalkacakmış.

Ben oldum olası gece tarifesini anlamamışımdır. Gece taksiye bindiğinizde neden zamlı bir tarife üzerinden ücret ödersiniz. Bu iş bana vatandaşı kandırmanın değişik ve yaratıcı bir yoluymuş gibi gelmiştir her zaman için.

Saat:11:59 taksiye kapağı attın ödeyeceğin ücret normal, saat:12:00 taksiye bindin, geçmiş olsun koçum, aha böle öperler adamı tarifesi. Bunun gayet geçerli, bilimsel, hadi yarı bilimsel diyelim bir nedeni var. Siz biliyormusunuz ki bu taksi canlılarının bazıları gece 12:00 sonrası değişim geçiriyorlar bünyeleri normalin iki katı yakıt tüketiyor, yok nereden bileceksiniz! siz anca, koltuğa kurulup, ay daha o kadar geç olmadı şunu gündüz tarifesinden açsak olmazmı şoför bey demeyi bilirsiniz, sanki şoför sizi taşıyor, duyarsız ve kendini düşünen bencil tipler sizi. Peki taksi canlılarının bu aşırı tüketim sorununa çözüm bulunmazsa ne olur? Hiç düşünen yok tabiiki, taksiler arasında yamyamlık başgösterir alimallah, kimse de bunun önüne geçemez, allah korusun yani, bu hiç birşeye benzemez. Yolda gidiyorsunuz yol kenarında karbüratörü deşilmiş, benzin deposu patlatılmış, kabloları karınından dışarı fırlamış, katledilmiş zavallı masum taksi canlılarını bir düşünün ve bunun sorumlusunun gece tarifesi için pazarlık eden kendiniz olduğunu hatırlayın yaa, kötü oldunuz dimi. Mazallah zamlı tarifes işi olmasa bunlar bir sonraki evrede yolcularını yemeye bile başlayabilirler. Akıllı olun bak üç kuruş için pazarlık etmeyin, bu işin sonunda dünya bir felakete doğru gider. Ben şahsen zamlı tarifenin devam etmesinden yanayım. Hoş, bazen bende bencillik edip gündüz tarifesi açalım kardeş diye el ense çektim taksici kardeşlerimize, ama, o zamanlar bu bilimsel verilere sahip değildim. Bilsem yapmazdım, yemin ediyom bak, ölünüzü görüyüm yapmazdım ya niye inanmıyonuz.

Yarın herkesi Kızılay'da taksi canlılarının haklarını svunmak için bekliyorum. Birbirimizi tanımak için kılık kıyafette bazı ayarlamalar yaptım, ona göre giyinin, bu bizin bir nevi üniformamız olacak yani, kıyafet listesi, sarı yağmurluk, sarı çizme ve kafada bir huni ile geliyorsunuz, huni en önemli kısım unutmayın sakın.

Hiç yorum yok: